
Stoer, stijlvol, altijd hybride
Maak het jezelf gemakkelijk met de nieuwste en ruimste SUV van Volkswagen. De Tayron is voorzien van geavanceerde technologieën, zoals IQ.Light HD-matrix koplampen en massagestoelen. Met een royale bagageruimte van maximaal 885 liter en een optionele plug-in hybride aandrijving met een geschatte elektrische actieradius van meer dan 125 kilometer*, maakt de Tayron een sterke indruk. De SUV is vanaf november te bestellen.
Enorm. Elegant
Het eerste dat opvalt aan de Tayron, zijn z'n looks. Een stijlvolle, stoere SUV. Ingetogen met oog voor detail. Let bijvoorbeeld op de hoge zelfverzekerde voorkant, de lange daklijn en de optionele 20" lichtmetalen velgen. Liever sportiever? Kies voor R-Line-design met zwarte hoogglans details.
Luxe en ruim interieur
Standaard is de Tayron al een echt luxepaard. Dan is hij namelijk al voorzien van automatische airco met drie zones, sfeerverlichting, driving experience control, zonwering in de achterportieren, draadloze App-Connect, LED-koplampen inclusief Light Assist en nog veel meer.
Met de Tayron hoef je nooit meer te passen en meten. Alles gaat gewoon mee. Deze ruimste SUV van Volkswagen is ook de meest flexibele. Klap één of meer stoelen neer en tover de Tayron om tot een verhuiswagen of vakantieauto met een bagageruimte tot wel 2.090 liter.
Veiligheid boven alles
Standaard is de Tayron voorzien van Adaptieve Cruise Control, de remfunctie voor tegemoetkomende auto's bij het afslaan, Side Assist, Lane Assist, Front Assist, Park Assist Plus, een achteruitrijcamera en verkeerstekenherkenning. In deze SUV hoef je dus niet bang te zijn om je ook maar een moment onveilig op de weg te voelen.
Mild- of plug-in hybride
Volkswagen biedt de Tayron in Nederland aan met twee plug-in hybride aandrijvingen (eHybrid) en een mild-hybride aandrijving (eTSI). Het vermogensspectrum loopt van 110 kW/150 pk voor de eTSI tot 150 kW/204 pk of zelfs 200 kW/272 pk voor de eHybrid. Alle Tayron-versies zijn standaard uitgerust met de volledig automatische DSG-versnellingsbak en zijn voorwielaangedreven. De twee plug-in hybride (eHybrid) aandrijflijnen leveren een groot elektrisch rijbereik tot 125 kilometer* op één acculading voor dagelijks gebruik. Ook goed om te weten: de hoogvoltaccu is in de tijd van een lunchpauze weer 80% vol.
Altijd goed zicht
De verlichting van de Tayron zorgt altijd en overal voor de optimale hoeveelheid licht, dankzij de ruim 19.000 LED's per koplamp. Zo projecteert de Tayron 's nachts een compleet lichttapijt op je rijstrook, zónder je tegenliggers te verblinden. Alles voor je veiligheid en comfort. Leuk detail: de Volkswagen logo's zijn ook verlicht.

De uitvoeringen
Ga je voor de al rijk uitgeruste Life Edition of de complete en stoere R-Line Edition?

Life Edition
Vanaf € 52.490
- 17" lichtmetalen velgen
- Koplampverlichting LED 'Plus'
- Adaptive Cruise Control
- Lane- en Side Assist
- Achteruitrijcamera

R-Line Edition
Vanaf € 57.490
- 20" lichtmetalen velgen
- R-Line exterieur
- Panoramadak
- Top-sport voorstoelen
- Massagefunctie vóór

Ervaar 'm zelf tijdens een proefrit
Je weet pas echt hoe de Volkswagen Tayron rijdt, als je hem zelf hebt ervaren. Kom langs bij één van onze vestigingen en laat je overtuigen. Het inplannen van een proefrit is snel geregeld. Wij staan voor je klaar.
Volkswagen acties

Volkswagen Voordeel
Wil je een Volkswagen kopen, private leasen of zakelijk rijden? Private lease vanaf € 379 per maand en profiteer van inruilpremies tot € 4.000.
Volkswagen nieuws

50 jaar Polo: hoe de Polo de Trabant in leven hield
Vlak voor zijn afscheid kreeg de Oost-Duitse Trabant een harttransplantatie van Volkswagen. Weg met de stinkende tweetakt, welkom moderne Volkswagen Polo-techniek.

50 jaar Volkswagen Polo: van werkpaard tot gekoesterde klassieker
Dit is het verhaal van een bijzondere Volkswagen Polo. We maken kennis met Cyril Meijers, sinds 1977 de 1e eigenaar van een prachtige Polo LS van de 1e generatie.

Autoblog testte de Volkswagen Golf 8.5 GTI: 'Leuke speelmaat'
"De Golf 8.5 GTI is bijzonder vermakelijk. De befaamde EA888 viercilinder heeft er altijd wel zin in, klinkt lekker en de DSG-bak is goed bij de les." Aldus Autoblog

Volkswagen komt met GTI jubileummodel tijdens 24 uur Nürburgring
Tijdens de ADAC 24-uursrace op de Nürburgring pakt Volkswagen o.a. uit met een wereldprimeur van een bijzonder GTI jubileummodel in het kader van 50 jaar Golf GTI.
*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.