
Volledig elektrische ID. Buzz
De Volkswagen ID. Buzz is de moderne en volledig elektrische variant op de iconische T1. Deze elektrische bus combineert de charmante retro-esthetiek met een duurzaam en efficiënt rijgedrag, waardoor het een aantrekkelijke keuze is voor liefhebbers van zowel vintage-stijl als milieuvriendelijke voertuigen. Met zijn ruime interieur, geavanceerde connectiviteitsfuncties en indrukwekkende actieradius heeft de Volkswagen ID. Buzz de potentie om een nieuwe generatie van elektrische auto's te definiëren. Bij de aanschaf van een nieuwe ID. Buzz bieden wij de mogelijkheid om een rijtraining te volgen bij Verkeersveiligheid Groep Nederland.
Intelligente icoon
De gelijkenissen met de iconische Volkswagen T1 kwamen al naar voren bij de conceptversie van de ID. Buzz, maar het exterieur van de ID. Buzz brengt je nog steeds terug naar vervlogen tijden. Toch kent de ID. Buzz genoeg technische innovaties om ook in de huidige tijd mee te gaan. Zo kent het exterieur van de ID. Buzz intelligente LED-koplampen die communiceren met medeweggebruikers via IQ.Light. De koplampen draaien met de bocht mee en letten extra goed op wanneer er fietsers of voetgangers langs de rand van de weg lopen.
Flexibele, ruime bus
De elektrische personenbus heeft genoeg ruimte voor 5 inzittenden én 1.121 liter aan bagageruimte. Momenteel is de bus beschikbaar met 5 of 7 plaatsen. Later staat er nog een ID. Buzz op de planning met plek voor 9 inzittenden. Hierover later meer. Het interieur van de ID. Buzz is duurzaam ingesteld. Er wordt geen leer of ander dierlijk materiaal toegepast. De bekleding en tapijt is gemaakt van gerecyclede producten.
Alles wat je nodig hebt
De ID. Buzz is een baanbrekende auto. Open de deuren terwijl de sleutel in je zak zit en de achterklep door middel van een voetbeweging dankzij de Easy Open & Close functies. De ID. Buzz is opvallend makkelijk om te besturen, omdat alles intuïtief is afgestemd op de bestuurder. Er zijn geen fysieke bedieningselementen aanwezig in de cockpit. Een simpele aanraking op het touchpad is al genoeg om gebruik te maken van de functies van de ID. Buzz en je volgende avontuur aan te gaan. En zodra Nederland er klaar voor is zijn wij dat ook; autonoom rijden is dichterbij dan je denkt.
De uitvoeringen
Stel jouw ID. Buzz samen. Heb je genoeg aan 5 zitplaatsen of heb je er 7 nodig? En wat dacht je van die stoere GTX?

Pure
Vanaf € 49.990
- Bagageruimte tot 1.121 l
- 59 kWh accupakket
- Tot 331 km actieradius
- Lane & Front Assist
- Parkeersensoren voor en achter

Pro
Vanaf € 53.990
- 79 kWh accupakket
- Tot 459 km actieradius
- Koplampverlichting LED
- Optioneel 6 zitplaatsen
- Lane & Front Assist

Pro lange wielbasis
Vanaf € 54.990
- Bagageruimte tot 1.340 l
- Tot 485 km actieradius
- Koplampverlichting LED
- Optioneel 7 zitplaatsen
- Snelladen tot 200 kW

GTX
Vanaf € 69.990
- 79 kWh accupakket
- Tot 421 km actieradius
- 250 kW/340 pk met 4MOTION
- IQ.Light
- Voorstoelen, verwarmbaar

GTX lange wielbasis
Vanaf € 71.990
- 86 kWh accupakket
- Tot 473 km actieradius
- 250 kW/340 pk met 4MOTION
- IQ.Light
- Bagageruimte tot 1.340 l
Actieradius en accupakket
De volledig elektrische ID. Buzz kent een accupakket met een capaciteit van 77 kWh. Met de snellader is de accu in 30 minuten op te laden van 5% naar 80%, waardoor je maar kort hoeft te stoppen om daarna snel je weg weer te vervolgen. Met een actieradius van 413 kilometer kunnen bestuurders met vertrouwen langere afstanden afleggen, zonder zich zorgen te hoeven maken over het opladen van de accu. Dit maakt de ID. Buzz een aantrekkelijke optie voor zowel dagelijkse ritten als langere reizen.

Een extra dimensie
In het voorjaar van 2024 wordt de ID.Buzz geïntroduceerd met een lange wielbasis en 7 zitplaatsen. De nieuwe uitvoering meet bijna vijf meter en biedt inclusief derde zitrij plaats aan zeven personen. Hij is 4,96 meter lang (reguliere ID. Buzz: 4,71 m) en heeft een wielbasis van maar liefst 3,24 meter (ID. Buzz: 2,99 m). De hoogte (1,93 m) en breedte (1,99 m) zijn ongewijzigd gebleven. De ID. Buzz met lange wielbasis is er als vijfzitter (2/3 met verstelbare rugleuning van de verschuifbare achterbank), als zeszitter (2/2/2; individuele stoelen op de tweede rij) en als zevenzitter (2/3/2 met neerklapbare en uitneembare achterste stoelen).
Volkswagen acties
Bekijk de lopende acties.

Volkswagen Voordeel
Wil je een Volkswagen kopen, private leasen of zakelijk rijden? Private lease vanaf € 379 per maand en profiteer van inruilpremies tot € 4.000.
Volkswagen nieuws
Altijd op de hoogte van het laatste Volkswagen nieuws.

50 jaar Polo: hoe de Polo de Trabant in leven hield
Vlak voor zijn afscheid kreeg de Oost-Duitse Trabant een harttransplantatie van Volkswagen. Weg met de stinkende tweetakt, welkom moderne Volkswagen Polo-techniek.

50 jaar Volkswagen Polo: van werkpaard tot gekoesterde klassieker
Dit is het verhaal van een bijzondere Volkswagen Polo. We maken kennis met Cyril Meijers, sinds 1977 de 1e eigenaar van een prachtige Polo LS van de 1e generatie.

Autoblog testte de Volkswagen Golf 8.5 GTI: 'Leuke speelmaat'
"De Golf 8.5 GTI is bijzonder vermakelijk. De befaamde EA888 viercilinder heeft er altijd wel zin in, klinkt lekker en de DSG-bak is goed bij de les." Aldus Autoblog

Volkswagen komt met GTI jubileummodel tijdens 24 uur Nürburgring
Tijdens de ADAC 24-uursrace op de Nürburgring pakt Volkswagen o.a. uit met een wereldprimeur van een bijzonder GTI jubileummodel in het kader van 50 jaar Golf GTI.