Sinds 1975 is de Volkswagen Polo onafgebroken een bepalende factor binnen de klasse van de compacte auto’s, waarin hij wereldwijd één van de meest succesvolle auto’s is. Tot dusver heeft Volkswagen ongeveer 18 miljoen exemplaren van de bestseller verkocht. Met de introductie van de vernieuwde Polo geeft Volkswagen een passend vervolg aan de 45-jarige geschiedenis van het model. Op donderdag 22 april beleeft de vernieuwde Polo om 11.00 uur zijn virtuele wereldpremière.
Of het nu gaat om de notchback-versie uit de jaren zeventig, de legendarische Polo Coupé G40, de trendy Cross Polo, de Polo TGI op aardgas of de sportieve Polo GTI; al decennialang heeft Volkswagen baanbrekende, zuinige, sportieve en soms onconventionele Polo-modellen gebouwd. Qua design heeft Volkswagen – net als bij de Golf – het volstrekt onmogelijke bereikt: het merk creëerde in een prijsgevoelig segment een kleine auto die generaties lang chique en tijdloos is. Ook de vernieuwde versie van de Polo zet deze evolutie voort. Schetsen met de nieuwe lichtstrips en LED-koplampen in de grille geven een eerste indruk van het aangescherpte design.
Volkswagen onthult de vernieuwde Polo op donderdag 22 april om 11.00 uur tijdens een virtuele wereldpremière; uitgebreide informatie volgt binnenkort. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: naast het design is ook de line-up van Volkswagen’s bestseller herzien. Daarbij krijgt de Polo nieuwe technologieën, instrumenten worden digitaler en dankzij uitgebreide connectiviteit staan de inzittenden ‘always on’. Het succesverhaal van de Polo gaat dus gewoon door.
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.