Škoda heeft de eerste schetsen vrijgegeven die hinten naar het exterieurdesign van de vernieuwde Octavia. Met deze aangescherpte versie van de huidige vierde-generatie Octavia voegt Škoda een nieuw hoofdstuk toe aan het succesverhaal dat inmiddels zeven miljoen exemplaren telt, sinds de lancering van de actuele Octavia-serie in 1996. Uiterlijk is de vernieuwde Octavia onder meer te herkennen aan de nieuwe koplampen, gerestylde bumpers en een update van de bekende Škoda-grille. De digitale wereldpremière van het model vindt plaats op 14 februari.
Vier jaar na de introductie van de huidige, vierde-generatie Octavia heeft Škoda het succesmodel op tal van fronten opgefrist. Naast de vernieuwde bumpers en grille krijgt de Octavia scherper gelijnde koplampen, die hem een meer herkenbare en sportieve uitstraling verlenen. Ook op andere gebieden is het uiterlijk opgefrist en voorzien van nieuwe features. Eyecatchers zijn de moderne, tweede-generatie LED Matrix-koplampen. Naast een nieuwe lichtsignatuur zijn deze geavanceerde lichtunits nu voorzien van Crystallinium, een uniek kristal-element dat het binnenste van de koplampen een opvallende blauwe gloed geeft.
Als vanouds wordt de vernieuwde Octavia leverbaar als Combi en hatchback, waarbij ook een Sportline-versie deel uitmaakt van de line-up.
Succesverhaal
De vernieuwde Octavia gaat een passend vervolg geven aan het succes van de modelserie. Sinds de introductie van de huidige, actuele Octavia-lijn in 1996 heeft Škoda meer dan zeven miljoen exemplaren van het model verkocht. Sinds dat moment is de Octavia Combi ook de populairste stationwagon van Europa. In die periode heeft de Octavia vele awards en onderscheidingen van internationale automedia mogen ontvangen. Bovendien werd de huidige generatie in 2020 bekroond met de felbegeerde Red Dot Award voor productdesign. Daarmee was het de derde keer dat de Octavia deze prijs kreeg toegekend.