5 vragen aan... Geert
Geert is intussen al weer een hele tijd werkzaam bij De Waal Autogroep. Van blije en tevreden klanten krijgt Geert iedere dag weer een lach op zijn gezicht. Aan de hand van vijf vragen neemt Geert je mee in zijn rol als Sales Manager bij De Waal Autogroep in Zaltbommel.
1. Hoe ben je bij De Waal Autogroep terecht gekomen?
Op onze vestiging in Zaltbommel zat vroeger een ander autobedrijf. De Waal Autogroep heeft deze vestiging overgenomen. Zodoende werk ik al 25 jaar op deze locatie, maar 'pas' 12,5 jaar bij De Waal Autogroep. In eerste instantie wist ik niet wat mij te wachten stond, maar uiteindelijk is die transitie heel prettig verlopen. Het grootste verschil dat ik merkte is dat er binnen De Waal Autogroep veel meer aandacht voor je is ten opzichte van het bedrijf waar ik eerst werkte.
2. Hoe ziet jouw werkdag eruit?
De dag begint vaak met een 1 -op- 1 overleg met één van mijn teamleden. We gaan kijken naar de leads en offertes van de afgelopen week. We evalueren hoe zaken zijn gegaan en maken plannen voor hetgeen dat nog komen gaat. Naast het leidinggeven ben ik als verkoopadviseur actief. Veel voorkomende taken zijn: verkoopgesprekken, belafspraken, telefonische opvolging, en mailcontact. Eén van de factoren van ons succes is dat zowel, Mark, Tom als ik al lang in dienst zijn. Klanten kennen ons persoonlijk en komen graag bij ons terug.
3. Wat maakt jou trots op je werk?
Verkopers hebben over het algemeen een niet al te beste reputatie en worden soms beschouwd als één van de minder betrouwbare beroepsgroepen. Bij De Waal Autogroep in Zaltbommel laten wij zien dat we heel betrouwbaar zijn en onze afspraken nakomen. Je kunt hier altijd alles open met ons bespreken. Klanten vinden het leuk om bij ons over de vloer te komen en daar ben ik heel trots op. Daarnaast ben ik ook trots op ons mooie team en onze succesvolle prestaties.
4. Hoe zou je de bedrijfscultuur omschrijven?
De Waal Autogroep is een open organisatie met een platte hiërarchie. Er heerst een gezellige en positieve sfeer en we proberen elkaar te helpen. Nieuwe collega's proberen wij zo goed mogelijk op te nemen in onze organisatie door middel van een onboarding programma.
5. Welke tip heb je voor iemand die jouw werk ook wil doen?
Zorg ervoor dat de klant meer praat dan jijzelf. Dat is mijn belangrijkste tip. Veel verkopers hebben de neiging om zelf maar te vertellen hoe goed ze dingen allemaal wel niet weten en vergeten om de klant aan het woord te laten. Verder, is het belangrijk dat je het leuk vind om met allerlei verschillende mensen aan tafel te zitten. Iedere klant is anders en dient op zijn of haar eigen manier geholpen te worden. Dat maakt ons vak zo leuk en interessant!
Word jij de nieuwe collega van Geert?
Op de vestiging Zaltbommel waar Geert werkzaam is zijn wij op zoek naar een verkoopadviseur. Bekijk onze vacature en wie weet worden jij en Geert wel collega's.